tisdag, september 23, 2008

Du får extra!

Inne på min fjärde vecka av arbetslöshet. Med stöd från Nazi-ankan (nydubbad f.d. Plugg-ankan) har jag skickat ansökningar till tre jobb förra veckan! Woho, tre jobb. Och tror det eller ej, men det är faktiskt mycket med tanke på hur marknaden ser ut idag *suck*

I fredes började jag se ljuset i tunneln. Nej, jag höll inte på att dö. Jag såg ljuset som skulle leda mig ut ur min arbetslöshet. Företaget i Malmö ringde och ville ha lite kompletterande uppgifter. MITT FÖRSTA JOBBSAMTAL! Ok, jag har ju inte sökt så många jobb men ändå :) De skulle höra av sig nästa vecka. Ok, det var väl inte så märkvärdigt. Det var bara ett samtal, det behöver inte betyda något. Ja ja, inget mer att göra åt det. Nu var det helg och lillebror skulle komma på besök.. med en FLICKA!

Måndag kom och jag är så sprallig att jag inte kunde ligga kvar i sängen utan jag gick upp relativt tidigt (när Jonas hade åkt till jobb typ vid 7.30ish) och satte både mobilen och hemtelefonen på laddning.

Tvätt. Tyst. Lunch. Tyst. RIIIIIING!

Malmönummer. Men hmm.. inte det jag hade väntat mig men vad vet jag. Efter två minuter samtal så var jag uppbokad på intervju.. imorgon! (läs: idag)

Tvätt. Tyst. Vika tvätt. Tyst. RIIIIIING!

Malmönummer. Det malmönummer jag väntade på. Två minuter till sen vad jag uppbokad på ytterligare en intervju om en vecka.

Idag. Gah, orkar inte gå upp. Vill inte. Vill sova till 10 (nackdelen med att man är ett lat-as). Men upp gick jag, åt frukost och körde till Malmö. Fortfarande vägarbete vid Glumslöv+rusningstrafik *suck* Fram kom jag.. i tid till och med pga. döbra planering. Efter 45 minuter samtal..

"När kan du börja?"

JAG: "IDAG!" Nej, jag lät inte alls desperat... bara lite :P Så imorgon är jag tillbaka på Akzo som projektanställd året ut! Kommer vara expert på multivariabel data analys när året är slut! *not*

8 kommentarer:

Desirée sa...

Woaw! Vilka nyheter! Vad roligt för dig, jag hoppas att du får det riktigt bra, kram!

Anonym sa...

Du är grym!

Pettsson sa...

GRATTIS, men... nu blir det ju ingen fika ändå :(

Anonym sa...

grattis gumman. jag hoppas du kommer trivas.
puss puss

Anonym sa...

hahahha ja äntligen har jan hittat en FLICKA XD.. trodde för en stund att han var bög :P

Anonym sa...

Supergrattis! Skön nyhet när man kommit tillbaka till landet. Så du ska bli datanörd på riktigt alltså.
Fika på söndag?
Kram Anne

Martin sa...

Woo 1 månads-jubileum för detta blogginlägg ju :)

Anonym sa...

Damn women. Låter som att jag är misslyckad hos tjejerna men nu vet jag det ta aldrig med någon till dig ingen. Du gör det bara så stort av det. :P men du kan jag komma med min flickvän över nyår? ;) hehe