tisdag, juni 06, 2006

Hur mångar pingar har du?

Ännu en pingst. Och åter igen var det dags för de årliga räkmackorna. Många förberedelser men till sist så kunde vi sätta oss ner och klämma i sig de mumsiga mackorna.

Det blev över 200 hundra mackor och vi var ungefär 20 pers. Med lätt matematik bli det ungefärlien 10 mackor per huvud.
Här sitter vi i startgroparna. Det hela slutade med att jag tryckte i mig 7 mackor. Jonas 10 mackor och vinnaren Emil 17 mackor. Ännu en tavla till konstgalleriet. Jag åt lika många mackor som förra året så jag avancerade inte. Men lilla Jennie som är 11 hon åt 8 st. Jag besegrad av en 11 åring!
Och som vanlig bjöds det på mer än bara räkmackor. Här har vi en av Jennies kreationer på min tallerik. Och som vanligt bjöds det på mackor dagen efter oxå. Men de gick åt tillslut och vi fick grillat till middag :D

Det var trevligt precis som vanligt fast det var inte lika många pingräknastunder. En medlem var inte hos oss och det märktes tydligt.

Inga kommentarer: