fredag, mars 13, 2009

Cebit 2009

Som ni kanske har märkt så smet jag iväg till Tyskland förra veckan! Stackars Jocke som blev sjuk i sista minuten men jag klagar inte :P Jag fick åka lyxbuss!


På denna fina buss fanns det en bar:


Härifrån serverades smått och gott. Kan ju säga att inte många var lovliga att köra efter den första timmen på bussen. På denna fina fanns också ett alldeles eget dansgolv med discolights.. tyvärr så tog jag inga bilder på detta då kameran på mobilen inte är den bästa. En styck Jönsson. Och en dusch som jag inte hittade. Men toaletten fick sin beskära del av besök, och inte bara av mig.

Efter en 7 timmars bussfärd anlände vi till hotellet:


Men ingen vila ingen ro.. vi var ju tvungen att ta en titt på resten av stan. Fast det var mörkt så hittade vi till den lokala puben. Det nattvärden kunde berättat att det fanns en pub som var precis runt hörnet men han hänvisade oss till Alexandras som visserligen var trevlig men den låg ju lite längre bort som sagt.

Vi hittade en fin souvenir på hotellrummet som nån hade "glömt":

Hotellet vad mysigt. Det drog lite från fönstrena men det var inte mer än man klarade av. Ganska skönt när det är svalt när man ska sova ändå. Sängarna var inte för mjuka så det var bra. Och toaletten var jättestor med en liten störig fläkt som gick på timer. Första natten var man lite ovan för alla ljuden men de resterande nätterna sov jag som en sten. Ja, förutom den sista natten då Jonas inte mådde så bra då.

Två dagar mässa=trött ben. Stundvis blev det lite väl nördigt för mig. Och när gubbarna började snacka så dribblade de bort mig redan efter första meningen oftast. Jag är ju bara ute efter lite häftiga och söta saker ju. Jag såg för det mesta som en fågelholk. Särskilt när det kommer fram små söta farbröder som trodde att jag skulle kunna berätta för dem i vilken hall saker och ting var på tyska! Stället var så tokigt stort att det gick flera olika busslinjer mellan de olika hallarna. Dell hade söta leksaker som jag hade velat vara ägare till. USB-minnen utklädda till söta pingviner. Lättklädda söta flickor. Men inte alls så många som jag hade förväntat mig. Gratis prylar, men inte heller alls lika mycket som jag trodde. Och världens största kundvagn!


Första kvällen var vi på Brauhaus Joh. Albrecht och intog lite färsköl och en god jägarschnitzel. Synd att jag inte dricker öl bara. Det blev en ganska lugn kväll. De flesta gick hem ganska tidigt för att förbereda sig för kommande kväll.

Sista kvällen var det fest utan dess like. Det var värre än nollningen stundvis. Glömde jag nämna att på resan var det 35 killar och jag. Det kan bli ganska galet. Där var riktiga Heidis, ölen kom in litervis, och det spelades live ompa ompa. Usch jag vill inte veta hur många bilder det blev på mig. Om jag sa att alla mådde bra på vägen hem på söndan så vet ni att jag ljuger. Jönsson rädda mig från en tysk gubbe. Han hade nog inte helt rent mjöl i påsen men när jag satt där och snackade med honom så tyckte jag att han bara var trevlig. Men det är väl bara jag i ett nötskal. Men trevligt det hade vi iaf.

Det här var definitivt en upplevelse! *pust*

Inga kommentarer: