torsdag, april 30, 2009

Dagens höjdpunkt

Medan kidsen sitter i stadsparken och dricker sig fulla, så sitter jag på jobbet och sliter. Höjdpunkten på min dag inträffar ikväll då LINDA kommer till skåne! Det var bara för längesen vi såg tjejen. Nästan ett helt år sen sist nu ju. Blir väl lätt så när man nu är "vuxen".

Det var också längesen jag skrev något här. Har mest bara blivit korta inlägg från mobilen. Så en uppdatering. För en månad sen så var det ju mycket spex. Jag åt, sov och levde spex. Detta blir mitt sista år har jag bestämt mig för. Jag börjar bli gammal. (haha... roligt att jag satte "åt" först, man märker vad som är viktigast för mig :D)

Ett annat tecken på att jag börjar bli gammal är när vi var och festade hos Hansson. Vi börja väl dricka så där runt 14-tiden. Min baksmälla gjorde sig känd vid 22-tiden (samma kväll) när vi hade återkommit till Helsingborg och satt på Bishop. Det kan ju också bero på att jag fick för lite att dricka :P Det var en mycket trevlig tillställning med ett läger för de "små" och ett för de lite "äldre". Och vart hamnade jag, om inte i båda :D Men jag gjorde ett bra intryck iaf :) Ingen som tyckte att den lilla asiaten var jobbig.

Och något som börjar bli riktigt gammalt är ju att jag sen en månad är tillbaka på Kemicentrum. Jag är mycket nöjd. Delar kontor med en rumän som tycker om att vandra och en pojke som inte har lärt sig att byxorna inte ska sitta i knävecken. Pojken med byxorna är också pojken som spelar Dylan på kontoret. Inget fel på Dylan.

Vårt bredband där hemma fungerade inte under 4 hela dagar förra veckan. Tala om att man lätt kan få fnatt. Tur att man har tillgång till att kolla mailen på jobbet och mobilen åtminstone annars hade jag kanske dött.

Händer inte så mycket i mitt lilla liv mer än livet. Jag hinner inte ens filosofera så mycket. Jag vill bara sitta på min uteplats, rulla ihop som grannens katt i solen och bara tänka glada tankar.

Inga kommentarer: