tisdag, april 14, 2009

Sakna

Jag saknar mitt piano. Nej, jag är inte särskilt duktig på att spela. Jag klarar mig inte särskilt länge utan mina noter. Men det är ändå en... när man sitter där så känns det... det går inte att beskriva. Och övning ger ju färdighet. Har inte spelat regelbundet på 10 år nu.

Lekte med tanken att man kanske skulle ta och köpa en keyboard.
Problem 1: Jonas säger (det är irriterande att han känner mig så väl) "du kommer att klinka på det fem gånger sen så kommer du att tröttna". Nja, jag hade nog klinkat på det 10 ggr och sen tröttnat.

Problem 2: vart ska vi få plats med det? Ja, det är en väldigt bra fråga. Vi har nog maximerat lägenheten.

Den bästa lösningen hade väl varit att jag hade fått låna en av någon god själ. Så jag får leka av mig lite och sen när jag tröttna så kan jag lämna tillbaka det :) Jag ska ju få mitt gamla piano sen är det tänkt när vi flyttar till något större. Men då får ju inte lillalillasyster spela. Dagens i-landsproblem? Ja ja, det dröjer nog inte länge tills jag hänger upp mig på något annat som jag vill ha.




Så här duktig hade jag velat vara.

Inga kommentarer: