söndag, maj 10, 2009

En flaska vin och en cider senare

Det har mer eller mindre varit tomt i hela korridoren på jobb. Kollegorna har trotsat den nya influensan och tagit sig till San Francisco för konferens. Samtidigt som det har varit lugnt och skönt så har det varit lite väl lugnt.

Veckan avslutades med en helg bestående av sjung övningar en halvdag med underbar lunch, mingel hos Filip, och bilutflykt till Malmö.

Orsaken till att det blev en tur till Malmö idag beror på Bengtsson. Inatt när jag satt hemma hos Filip, ungefär samtidigt som jag hade avslutat mitt vin, så ringde Bengtsson. Det var lite rörigt. Men jag förstod: stukad fot, öl i Lund, bil i Malmö, och cykel på knutpunkten. Vilket betyder att jag inte fattade hela historien men det var inte långt ifrån. Söndagmorgon trillade the man himself in på vår soffa och hela historien blev mycket klarare. Kan bero på att jag nu var i ett mer nyktert tillstånd.

Så här gick det till: B hade planerat en ölkväll i Lund men han hade lovat att han skulle sitta hundvakt. K, var snäll att hjälpa till och ställde upp. Strax innan B skulle ner till Lund så fick han ett samtal. K ringer och säger att hon har stukat foten under dagens tävlingar, och behöver hjälp. B sätter sig i bilen och kör ut till ingenmansland. B och K kör till Hbg med K´s bil och släp. K åker till sjukhuset och B cyklar till knutan och vidare till Lund. Vid midnatt ringer K och säger att hon nu är klar på sjukhuset men att B hade nycklarna i sin jacka. B får ta ett tidigare tåg hem och överlämna nycklarna så K kunde hoppa hem på sina kryckor. B som har druckit lite fick skjuts hem till hunden. (Det är ungefär här han ringer mig.... ) För att summera så har B vid detta laget placerat en bil i ingenmansland, sin cykel på knutpunkten och är ute hos sina föräldrar. B kör med föräldrarnas andra bil till Hbg, plockar upp sin cykel på knutan och trillar in på vår soffa. Så alla fordon är mer eller mindre tillbaka där de ska vara förutom från bilen i ingenmansland. Och det är där vi kommer in. Vi åker med B och hämtar bilen för att sedan köra den tillbaka till dess rätta plats.

Och imorgon är halva styrkan tillbaka på korridoren!

Inga kommentarer: