torsdag, maj 28, 2009

Sjung om studentens lyckliga dar

Ungarna blir stora och plötsligt är det dags för studenten och flytt till diverse städer. Jag, iklädd i min fina teknologmössa, tog mig till Önnestad (ligger utanför Kristianstad) för att fira tillsammans med Tessan. Det bjöds på god mat och underbart väder. Min näsa gjorde sig till känna med de välkända nysningar.

Var och hälsade på mamma och pappa. Och skåne fick besök av värsta åskvädret! Läskigt när man är så nära havet och åskan vandrar mot blekinge. Känns som den hade flyttat in hos en när man skulle sova.

När man ändå är långledig får man ju passa på att njuta av österlen. Skåne är så himelskt vacker på sommare! Vi tog en liten utflykt till Ystad på lunch och en runda på plantskolan i Öja. Min näsa höll sig i schack tro det eller ej. Denna dag avslutades med ett skånederby i division 6 (tror jag) mellan Vittskövle och Degeberga. Heja Vittskövle! Matchen slutade 1-1.

Sen så är det det här med födelsedagar. Man tackar inte nej när det bjuds på mat och man ändå är i trakterna. Ännu en gång bjöds det på god mat. Vi spelade kubb till sena kvällstimmar, tills vi inte såg kubbarna längre! Helt galet.

5 dagars ledighet bara sprang iväg. Men min näsa är glad att jag är tillbaka i betongsdjungeln och jobb. Dessutom så har inte vädret varit något att hurra för denna veckan. Och jag är så trött.. Bengtsson sluta lura ut mig på ölkvällar. Jag behöver min sömn. Griniga och dana var vi också när vi åkte tåget hem.. haha! I helgen blir det lugnt.. ja så lugnt som det kan bli när lillalillasyster kommer på besök och en viss Bengtsson fyller år :)

Inga kommentarer: