fredag, september 18, 2009

Praoelev bortskänkes

Lillalillasyster behöver praoplats. Och precis som varje år så kommer hon till mig:

"Eva, kan inte du fixa praoplats till mig?"

Och jag svarar alltid:

"Men finns det inget dagis du kan praoa på?"

Och varje år så hamnar hon alltid på något lamt dagis eller som något år var hon mattant i matsalen på sin skola! Hur kul är det att vara på sin egen skola?! Vi har inga föräldrar som har något roligt jobb som man kan vara hos. Och jag pluggade ju fram till ganska nyligen. Saken är också den att hon har aldrig vetat var hon vill prao nånstans. Vad hon vill göra liksom. Men iår, nu är det andra bullar tydligen. Som vissa av er vet så går hon nu i 9:an och snart är det som känt valet till gymnaiset som gäller. Igår när jag pratade med henne så sa hon att hon ville läsa i Hässlehåla.

Hässlehåla?!

Vad kan man läsa i Hässlehåla som man inte kan läsa i K-town?! Jo, hon vill nämligen läsa på teknikskolan där tydligen. Hon är inriktad mot datorer och design. Inte helt fel säger en syster som är ingenjör. Det ska vi uppmuntra! Men vad hon egentligen hon vill göra med datorer vet hon nog inte riktigt. Och jag som är sånt snille när det kommer till datorer *not* säger jaja.. det blir nog bra och ler som jag brukar göra.

Så.. nån som vill ha en praoelev v. 45 eller har kanske något tips till lillalillasyster?

Hon är väldigt söt som mattant men jag tror inte hon ska vara i ett kök. Haha!


4 kommentarer:

:D sa...

HAHAHAHA usch XD skulle aldrig skicka den bilden till dig =3= men YAY du skrev om mig för en gångs skull XD // puss och pill vart du vill.. Från Systern din

Pettsson sa...

En av våra VKOer har länge påpekat behovet av en praoelev...

Splat sa...

Jag var också söt som mattant ;-)

Lotta sa...

haha vilken bild! men jag kan nog fixa en praoplats till henne men tror inte att hon für bo i gbg för pappa :P