söndag, september 17, 2006

Valet och kvalet

När det gäller politik så är jag den dummaste människa som finns. Jag har problem att bara skilja på vilka partier som är höger och vilka som är vänster, vilka som är blå och vilka som är röda. När det är som värst som det har varit de närmsta veckorna har jag mer eller mindre varit småsur för vilken kanal man än zappar till så är det alltid de här tråkiga gubbarna som sitter och tjatar över vad de vill göra och sina löften. Det är ju nästan så att man överväger att sitta i skolböckerna istället för framför tv:n. Som ni hör så är jag inte särskilt intresserad när det gäller politik, fast jag kanske borde vara det. Det är ju det som avgör vilka som ska styra och ställa i det land jag bor i. I veckan så har jag gjort det ena testet efter det andra för att kolla vilka jag ska rösta på. För inte tror ni väl att jag har orkat följa nån valdebatt inte. Tanken slog mig häromdan: "tänk om alla testen är riggade". Men resultaten blev inte så oväntat trots allt, det stämde nog mycket bra var jag hade tänkt mig ändå. Jag låg ju inte och sov på alla samhällskunskapstimmarna på högstadiet så lite vet jag ju även om det är minimalt. Men men nu är det gjort och nu är det över*pust*

Inga kommentarer: