tisdag, september 26, 2006

Hösten är nära

Idag hade jag min första sovmorgon på länge mitti veckan. Ja ja, jag vet att jag låter som en bortskämd unge men jag bara älskar min säng. Man kan göra mycket i sängen exempelvis sova, läsa, mysa, skriva, spela, ha sex eller bara va. Inte bara för att det är kallt och mörkt ute när man ska upp och iväg till skolan utan jag skulle absolut kunna stanna i sängen en hel dag utan problem. Sängen är en bra plats och spelar en central roll för mig helt enkelt. Man ska väl inte säga att det bästa händer alltid i sängen för då ljuger jag, men det är ganska nära alltså. Om jag ändå bara fick stanna där. Men livet är inte rättvist, man har skola, man har saker man måste ta itu med i livet. Livet är inte enkelt.
Fast i helgen var jag ganska nöjd med att gå upp för att få träffa min syster och lillen som är på besök hemma hos mamma och pappa nu. Ja, efter att jag fått ta en Panodil och sova några timmar innan jag körde hem. Annars hade jag nog inte varit en rolig moster.
Fredag var över förväntan. Jag trött som ett gnu...som vanligt.. men det slutade bra och det var kul för en gångs skull.
Men nu är det tillbaka till allvaret och i helgen ska jag leka med min ny inköpta symaskin! Yippie..

Inga kommentarer: