söndag, december 17, 2006

Farmor, kan du komma med extra nyckeln?

Är det ett tecken på en lyckad fest eller vad? Och nej, det är inte jag som har glömt nycklarna och dessutom så bor min farmor i Vietnam :D

Men vilket fall. Körmöte och julfest var det iaf. Alla fick en massa konstiga poster som man egentligen inte visste vad det innebar men det blir nog bra i slutänden. Jag är bara lite orolig för rollen som krönikör. Stämsamordnar eller vad det heter är inget speciellt.. ja det beror ju på vad man gör åt saken. Jag försökte faktiskt dra ihop till ett stämrep i höstas.. men det var ingen annan som tyckte att vi behövde så det blev inget. Och att vara med i festkomitten är bara roligt :) Som krönikör måste jag skriva en massa känns det som och det kommer att sparas. Så det är inget man kan stuva undan och hoppas att folk glömmer. Fast ifs hur många har läst de här styckena om och om igen.

Men ja ja, det blir nog bra. Festen var lyckat och mätt blev jag med. Jag och Lollo rulla en massa köttbullar till festen (hoppas de gick att äta nu bara). Fick konstiga samtal från Nacka. Staffan fick nycklarna inlåsta i lägenheten så han fick ringa farmor (dagen därpå). Jag fastna nästan mellan bänkarna utanför Vallgatan. Och efterfest blev det som sedvanligt hemma hos Jonas.

Idag var vi och sjöng på stan och för att sammanfatta det säger jag som så att det var kallt men det lät nog inte så tokigt :)

Våra fina köttbullar :)

Det städades hemma hos Lollo.

Och det stökades på vallgatan.

Nu är vi hungriga.. ja jag iaf :)

Närbild på Ingela.

Inga kommentarer: