fredag, december 29, 2006

Tjo

Jaha, inte nog med att bloggan blivit rosa utan nu är det en ny version också. Men det märks nog inte så mycket utifrån det är nog mer jag som ska vänja mig.

Idag fyller lillalillasyster 12 år. Ska man börja känna sig gammal eller? Hon lär vara 12 men hon är fortfarande liten och söt. Det är nog något som går i släkten ;)
Och inte behöver jag få panik.. jag har ju min 5 års plan :D
Pratade med Nghia igår i telefon. När man minst anar det så ringer det folk till en som man inte pratat med på jättelänge. Och det gjorde han rätt i för jag lär inte ringa honom. Han må inte vara nån som gärna sitter och chattar men jag är den som.. nej vad är det jag säger. Nu sitter jag och ljuger ju. Jag tycker om att sitta på telefon och sitta framför datorn. På den punkten är jag väl ganska lik de andra tjejerna.
Fast även om jag inte tycker att jag är typisk tjejig så är jag nog det. Det är bara jag som inte vill inse fakta.
Nghia är en rolig filur. Pratade med honom i våras då var han den mest ångerfyllda människa jag pratat med länge. Ja, förutom Sibs då. Hon har ju varit konstig ända sen Jan gjorde slut. Men Nghia han är klar med sina studier, har jobb och har nyligen flyttat ihop med sin flickvän i Uppsala. I våras hade han panik över att han är gammal och inte hade nån flickvän. NU så är han deppad för att han har flickvän. Han känns som värsta tjejen ibland. Men men gräset är alltid grönare på andra sidan eller hur?
Jag är nöjd och jag har min 5 års plan. Mer kan man nog inte begära av mig. Tycker inte att man ska gå och bekymra sig så mycket. Det gör ju inte saker och ting bättre.

Fast här om dan så var det riktigt jobbigt. Här tror man att om man byter ut den gamla mot en ny så ska det vara bekymmerfritt. Men jag antar att när det gäller såna grejer så är det aldrig bekymmerfritt. Nu har hon fått ett namn iaf. Och det blev....*trumvirvel* Brumbrum. Nu vet ni nog vad jag menar. Denna gången känns det rätt så Andreas: nu är det problemet löst :)

Julen har varit bra. Mycket åkandes fram och tillbaka förstås men så blir det ju alltid. Och det blev som förutspått: klappar, Kalle, mat i mängder, familj och vänner. Och att brumbrum var tvungen att bogseras till volvo det är en annan femma. Det jobbiga var ju att det hände på Elgigantens parkering mitt i mellandagsreatjohejsan.
Men men..Snart är det nyår och då blir det nya äventyr.

Inga kommentarer: