måndag, september 17, 2007

Tamagotchi, 2nd generation

När min tamagotchi Mau blev 9 år gammal kom en kärleksmäklare och hittade en man till henne.
Fråga: Love?
Svarsalternativ: Yes? No?

Och svaret blev ja. På samma ögonblick som jag svarade ja, dök ett hjärta upp ovanför min Mau och den tilltänkte. Därefter flög de iväg och away skylten dök upp. Efter en liten stund dök ett ägg upp på skärmen. Ett nytt djur. Efter det så var det Mau och nya bebis Maul (kön: pojke). Ingen lång graviditet inte minsann och ingen jobbig förlossning. Och efter ett par dar så försvann Mau och nu är det bara Maul kvar.

Maul utvecklades från en svart tolle, till en tolle med ben, till en tand och till slut till den ninja han är idag.

Det är ganska roligt. Mitt lilla husdjur har väckt ganska blandade känslor i min umgängeskrets. Vissa har tyckt att jag är helt tokig, andra mindre tokig men fortfarande knäpp och vissa har bara accepterat mig för den jag är. Och sen så finns det en grupp som har försökt få djuret att begå självmord.

Jag har fått lillalillasyster att införskaffa en också*nöjd*
Nästa projekt: försöka få dem att kommunicera med varandra.

2 kommentarer:

Evelina sa...

haha så kul att du haft den i 9år :D
minns att jag hade en när jag var mindre..

du har förresten inte någon aning om vilka affärer som säljer dom nu? :)

LillEva sa...

Jag har inte haft den i 9 år.. bara sen augusti iår.. den fyller år varje dag så den levde i 9 dagar typ. Orsaken till att jag köpte den var för att jag i´nte fick nån när jag var liten. Så jag fick kompensera lite :D

Tror de flesta leksaksbutikerna säljer den faktiskt :)