söndag, augusti 17, 2008

Brumbrum tog in på hotell

Jag vet att namnet jag har gett min bil är lame, men han är en liten Brumbrum. Gnisslar lite nu när jag svänger men fin är han ändå.

I fredags var jag på äventyr, både planerat och oplanerat. Torsdagskväll fick jag ett sms att Anki skulle flyga på fredag istället. Och det får man ju inte missa. Planerna möblerades om lite och jag tog mig till Eslöv så snabbt jag kunde för att se när Anki hoppa ut från ett plan långt uppe bland molnen. Fattar fortfarande att hon gjorde det. Hon hoppa och hon överlevde. Fast jag är fortfarande glad över att jag stod på marken och det inte var jag som skulle hoppa. Jag vet att jag en gång i tiden att jag ville hoppa fallskärm, men nu.. tja jag är inte så säker längre. Jag antar att fegheten kommer med ökande ålder. Man blir bara så rädd för att dö liksom.

Efter hoppet tog vi oss vidare till Malmö igen, Sandra, Chrille och jag. Malmöfestival hade sin premiär i fredes. Jag hatar att köra i malmö redan som det är och nu är det extra mycket folk och bilar ute. Vi tog in på första bästa garage som möjligt. Jag vet att klingar dåligt redan nu. Men vem skulle ha gissat att ett centralt garage stänger tidigt på en fredagskväll. Vi gick och åt.. på Mosaik. Gud, jag bara älskar den restaurangen! Gick tillbaka till bilen och de hade stängt! Klockan vara bara kvart över nio och de stängde halv nio. Halv nio! Skoja med mig eller?! Midnatt eller till och med 22 hade jag kunnat acceptera men halv nio! Ja, inget att göra åt saken. Fick ta det billigaste alternativet och lösa en hotellparkeringsbiljett för Brumbrum och jag fick snällt stanna i Malmö. Jag som hade sett fram emot att korka upp den dära flaskan när jag kom hem. Men men jag fick mitt vin efter mitt gnällande. Vi åkte hem till några kompisar till Sandra och det bjöds både det ena och det andra. Nåt som vi trodde var vin men visade vara starksprit, det gick ju bara inte att misstänka att det inte var vin när det smakade och doftade som det gjorde. Men jag fick som sagt mitt vin till slut och efter 24 timmar i vaket tillstånd åkte vi hem.

När vi vaknade var hela övervåningen impregnerat med vitlök.. haha. Jag hade två vitlöksrätter och sandra hade en. Så det kunde inte mer än att bara stinka vitlök.

Så Brumbrum fick sova på hotell och jag fick ett eget äventyr i Malmö. Det som är roligt är att ingen direkt förvånad att det händer mig. Undra varför? När jag ringde Jonas så var svaret jag fick: "Det är bara DU som lyckas med något sånt! Lär dig att läsa skyltar älskling."

På lördan så blev det middag på Gentile med mina små helsingborgsänglar. Och jag säger bara... pasta när den är som bäst. Mmmm..... gott. Helgen har bara gått, och jag är så trött. Vill inget annat än att sova nu. *Zzzzz* Nej, måste hämta tvätt.

Inga kommentarer: