tisdag, december 16, 2008

En skakig morgon

Det var relativt tidigt på morgonen, det beror ju på vem man jämför med så klart. Jag trodde inte det var möjligt i Sverige, men helt plötsligt så börja det skaka under fötterna och det kändes som badrumsskåpet skulle trilla ner på mig. Ok, så hemskt var det inte att badrumsskåpet skulle trilla över mig (tycker jag har rätt att överdriva lite. Det var ju trots allt min 1:a jordbävning!!!!) Först så trodde jag att jag bara inbillade mig. Jag är ju en väldigt morgontrött människa trots allt. Satte på radion för det var strax innan 6.30 nyheterna detta hände. Men de sa inget på radion. Då måste det ju varit jag som inbillat mig. Dessutom så låg Jonas i sängen helt lugn och kände ingenting. Nä, det måste vara jag som har inbillat mig.

Strax utanför porten så träffade jag på en tjej från granntrappen och hon frågade om jag hade känt att hela huset hade skakat. Hmm.. jo men jag trodde jag bara hade inbillat mig. Men om hon nu också hade känt det. Då kan jag ju inte ha inbillat mig. När jag satt i bilen sen så skickade Jonas ett sms till mig och bad mig sätta på radion där hade de sagt att de hade uppmätt en jordbävning i södra Sverige, 4,7 på Richterskala. Det var inte som jag hade inbillat mig. Jag hade precis upplevt min första jordbävning.

1 kommentar:

Sara Byrlind sa...

Helt sjukt alltså, man tror verkligen verkligen inte att det kan hända i Sverige. På något vis tror vi att vi står utanför alla naturens påminnelser om dess existens. Nåväl, tur att badrumsskåpet sitter kvar. :)

Kram Sara