onsdag, april 19, 2006

Hårddisk krasch

Imorgon är det tenta i den fasanfulla ämnet kemisk reaktionsteknik..eller vad den nu heter. Låter bra va? Jag vet inte ens vad kursen heter. Det enda jag vet att det är med de lustiga gubbarna som borde gå i pension hellre tidigare än senare. Det känns som det låter.. åt helvete. Men tja, man kan inte mer än att försöka eller hur?

Vad är det som får en att börja kontakt med en människa igen? Är det för att man har tråkigt och inte har nått bättre för sig eller är det för att man vill? Men vad gör det för gott om personen man försöker ta kontakt med inte har en susning om vem du är? Fast det kan man klart inte veta förräns man hör av sig. Om nån kommer ihåg en menar jag. Jag har fått ett kryptiskt mail och jag har en känsla av att jag känner människan, men jag vet inte.

Min hårddisk kraschade igår. Som tur var lyckades Jonas rädda det som var viktigt ändå. Den bara la av. Ifs så har den låtit lite konstigt nu på sista tiden..typ i ett par dar. Och Jonas sa faktiskt att jag skulle bränna ut det som var viktigt ifall det skulle hända något. Men inte tar man sånt på allvar.. Det är ju en dator.. de är alltid konstiga. Ibland lägger man sin tillit till sånt som egentligen inte är så pålitligt egentligen och en dag så funkar det inte längre. Då är det dags att stå där och se ut som ett fån. Nu var det inte mycket där som var livshotande viktigt men var ganska skönt att det dära skaket sparka igång den så saker kunde räddas. Det sparar ju en massa tid om inget annat.

*poff*

Inga kommentarer: