tisdag, februari 27, 2007

Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn

Ibland kan det vara svårt att ta sanningen. Ibland kan det bara vara ett missförstånd. Ibland kan man ha blivit missinformerad och så har det blivit fel på det viset. Hur det än är så är det svårt. Jag vill gärna tro att jag hellre vill höra sanningen och bli sårad än en lögn.

I förrgår så hade jag och min bästa kusin en väldigt hetsig konversation på MSN. Det slutade inte alls bra. Det var för jävligt rent ut sagt. Det gick så långt att hon funderade starkt på att inte svara i telefon när jag ringde igår. Vi svarar alltid i telefon när vi ringer till varandra. Dessutom så var det hennes födelsedag. Jag och Jonas ringer alltid och sjunger för henne på hennes födelsedag dag..även om det skär i öronen.HAHA! Jag vet inte vad som hade hänt om hon inte hade ringt tillbaka *funderar* Det hade varit mycket tråkigt.

När jag säger bästa så menar jag inte bara bästa. Utan jag har varit med när den här tjejen växt upp, och vi har hittat på en massa skit tillsammans (den meningen fick mig inte alls att låta lastgammal). Vi har format varandra till de vi är..även om vi mer och mer börjar likna våra mammor som vi bestämde oss att inte bli när vi var små :D Vi är kusiner men vi är mer som systrar som delar på allt. Det har varit många skratt men även tårar, och så är det ju.
Men som sagt det som händer på MSN går sällan att kontrollera. Det är inte alltid man får svar direkt, man tolkar det som den andre skriver precis som man själv vill, och det blir inte bättre för att man är på dåligt humör redan innan.

Men nu känns det mycket bättre igen för igår så pratade vi ut en lång stund och det var väldigt skönt. Man behöver ventilera sig ibland. Särskilt efter ett "bråk" som egentligen var ett stort missförstånd.

Och nu när jag lättat på mitt hjärta ska jag seriöst börja plugga lite till tentorna nästa vecka. Önska mig lycka till ;)

Det är synd att jag inte har mina gamla bilder här hemma :( Det finns många bra bilder när vi var på äventyr :D
Snuskis snuskar sig... mera..haha!

Inga kommentarer: