lördag, november 29, 2008

En halv vecka

Det är så lång tid det tog för mig att återhämta mig från en helg festande. Man skulle kunna tro att åldern börjar ta ut sin rätt på min "lilla" kropp.

Det hela började med en julfest med företaget efter en lång veckas jobb. Sandra och jag drog igång festen hemma hos henne. Hennes mamma var så snäll och lagade mat åt oss så vi inte skulle gå hungriga till festen. Hon hade inte ens hunnit byta från arbetskläderna och hon ställde sig i köket och lagade mat till oss! Tala om en snäll mamma alltså :) Vi drog till vidare till Sankt Markus vinkällare. Gud, vad mysigt det var. Dock, så kom vi sist och vi fick de bästa platserna... bredvid cheferna. Vi var måttliga förtjusta. Och Eva börja kalla in glas med vatten. Kanske skulle hoppat den sista tequilashoten hemma O.O Middan gick ganska smärtfri måste jag säga. Nu var jag ju lite lullig, inte visste jag vilka vi skulle sitta bredvid hemma hos Sandra! Maten var god. Åt inte så mycket. Undra varför?! Hela upplevelsen var klart sagt spännande :D

Efteråt drog jag och Sandra vidare till Slagthuset. Filip hängde med i ett hörn. Fast Sandra höll nog på att få lite spel på honom när han fick hela pojkgänget att skingra sig. Stackars Sandra, hon hade ju längtat efter lite uppmärksamhet. Jag fick minsann också uppmärksamhet. Kinesiska maffian drog och slet i mig. Jag hann knappt sätta min fot på dansgolvet. Det var lite läskigt. Klockan 5 på morgonen lyckades jag äntligen dra Sandra hem och få henne i säng. Gissa om man var sliten?! Klockan två dagen efter blev vi väckt av en söt liten hund med alldeles för mycket energi. Gud, jag ville strypa honom! Men det kunde jag ju inte. Han är ju bara för söt lille Theo. Fem på eftermiddan landade jag hemma igen. Snabbt in i duschen. Ut ur duschen. Slänga på sig lite kläder. Kladda ihop en kostym till årets manusgasque med skånskt tema. Det blev en spettkakahatt till slut :P 18.00 var vi, Ingela och jag, hos Filip. Helt otroligt att jag hann med allt. Jag blev chockad själv. Jag jobbar bäst under tidspress... hmmm. Manusgasque... vad ska jag mer säga. Så speedad som jag var så rann både vinet och snapsen ner alldeles för snabbt. Klockan 5 på morgonen hamnade jag äntligen i min säng och kunde nanna kudde. 5 timmar senare ringer mobilen och det var dags för tvätt. Min lilla älskling var ju inte hemma så jag var tvungen att ta hand om tvätten själv. Jag ville bara dö. Och det gjorde jag också senare på eftermiddagen. Hela dagen, alla aktiviteter utfördes i pyjamas. Jag orkade inte ens bry mig om jag skulle träffa på grannar i trapphuset. Men jag lovar. Jag borstade tänderna.. ifall jag var tvungen att hälsa på någon :D

När tisdagen kom var jag så grinig att Jonas beordade mig att gå och lägga mig efter kvällsmaten! (Jag hann ju varken sova ut på söndan eller måndan...) Min kropp är inte gjord för en hel helgs festande längre. Men jag har hört att det bli bättre när man är 30.. eller hur Sanna? ;)

Denna helgen har jag isolerat mig med min älskling och bara varit helt asocial.. idag iaf. Imorgon ska jag och mina änglar på julskyltning och ha lite adventsmys. Until next time... lite Etta James till folket.



Terry Fator gör den också bra.. :P

Inga kommentarer: