fredag, november 14, 2008

Eva med den stora bilen

När Anna ska beskriva mig för hennes kompisar som inte jag känner så brukar hon säga "Ja, Eva hon med den stora bilen". Och på jobb så kan inte Roger låta bli att kommentera att det ser så komiskt ut när jag kör förbi honom vid busshållsplatsen "Man ser bara en stor bil och ingen förare... då måste det vara Eva som är bakom ratten".

Ja, jag har en stor bil. Men vilken bil är inte stor i jämförelse med mig. Ja jo, det skulle vara det här ufoägget som de kallar till bil.. Smarten men jag förstås. Men jag trivs i min bil. Jag tror pappa hade en baktanke när han valde bil. En stor bil som Eva kan sitta säker i, en fluffbil, dvs mycket mellanrum mellan Eva och bilen typ. När det gäller bilar så har storleken betydelse enligt min pappa. Och jag klagar inte. Det är gött med en bil som har lite motor i sig och jag tycker ju om att trampa på gasen.

Nackdelen är dock att den drar mycket bensin. Vilket märks i plånboken nu när jag har börjat jobba i Arlöv, går inte så bra att ta sig dit kollektivt även om jag hade önskat att det gått. Men nu ska jag inte klaga över det. Jag får ju lön. Nackdel nummer två: jag ser knappt över ratten. Jo, jag ser över ratten men jag ser inte nosen på bilen.

Och nu till anledningen varför jag börjar skriva om mig och min stora bil överhuvutaget. Det är tänkt att jag ska ta och byta däcken till bilen nu i helgen. Vilket också betyder att jag är hos mamma och pappa ikväll och ätit en massa gott! Innan jag kör hem så tänkte jag.. men jag är lite smart jag kör inom däckfirman och kollar när de öppnar. Jag kör in.. de hade radat upp lite bildäck längs med grinden.. ja lite så där som på en gocartbana eller nåt. Och de var bara två däck höga staplarna. Det är en ganska stor parkering så jag tänkte jag tar ut svängarna lite och svänger runt så kan jag köra ut. Och vad gör jag inte då?! Jag kör på en av de här högarna! GUD!!!!! Kan man vara mer klantig.. grabbarna från verkstan kom spingandes mot mig och börja ropa "det gör inget det är gamla däck.. det är lugnt" för antagligen såg jag helt vettskrämd ut! Det första jag tänkte var ju "hoppas det inte hände något med bilen..pappa kommer att döda mig!" Och som tur var så hände det inte så mycket med bilen.. eller ingenting alls faktiskt.. tror jag.. det var lite mörkt ute. I värsta fall får jag väl värsta chocken imorgon.

Men ja ja nu ska jag gå och lägga mig och försöka förtränga att jag har gjort bort mig på däckverkstan.. för jag ska ju bara träffa dem igen imorgon '-.-

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns ju alltid bilkudden :)

Kram Anne