onsdag, januari 24, 2007

36 Recept

Jag är inte särskilt bra på kedjebrev. Visst jag kan ta emot dem men kedjan brukar slutar vid mig. Jo, jag vet att det innebär att jag inte kommer träffa min prins på alla hjärtans dag, jag kommer ha otur i resten av mitt liv, och att jag inte är världens bästa vän. Och inte bara kedjebrev utan alla tävlingar som alla orkar ställa upp i, vinn en resa till fantastiska Egypten/London/Kina. Vinn en ny mobil/ipod/bil. Hur stor är chansen att just jag skulle vinna egentligen? Jag har redan funnit min prins och jag vill gärna tro att jag är en bra vän. Ett tag köpte jag triss lotter men då det inte gav mig den här miljonen som jag ville ha utan bara grävde ett stort hål i min plånbok la jag av. Mobil och bil har jag. Visst jag är väldigt prylgalen, men jag har lugnat mig det senaste året. Dels för att jag inte har råd plus att jag har kommit fram till att jag inte behöver alla dessa prylar som är så vackra att se på. Det går lika bra att nån annan köper dem bara jag får leka med dem en liten stund så är jag nöjd. Jag är inte nån särskilt tursam person helt enkelt så varför fresta lyckan, den kan komma till nytta vid ett bättre tillfälle.

Nu i veckan fick jag ett av Lotti. Det var ett ganska nyttigt faktiskt. Jag har fått många nyttiga från Lotti. Det har bland annat varit tips om hur man ska agera när man får en hjärtattack, eller hur man känner igen när någon annan får en. Det senaste var just om att dela med sig av olika matrecept. Alla behöver variera sig lite med nya recept ibland. Så här satt jag och fundera på vilket jag skulle skicka till tjejen som stod överst på listan. Och till sist bestämde jag mig för att skicka ett recept på en kycklinggryta. Och sen så kommer det svåra vem ska man skicka vidare kedjan på. Det ska vara personer som brukar laga mat och någon som förhoppningsvis inte bryter kedjan. Jag satt länge och fundera. Tror det blev bra till slut iaf.
Och själv har jag lyckats få 4 recept tillbaka, men det är bara Marcus kompisar som har nappat än så länge verkar det som. Det är en bit kvar till 36 men jag hoppas jag får många fler ^^

1 kommentar:

LolaQueen sa...

Jag är kakmonstret som kommer och äter upp lilla eva som smakar som en liten liten liten söt gris med en röd rosett på huvudet. :D