tisdag, januari 23, 2007

Nytt år, ny termin och nya mål

Igår var det årets första körträning. Det var inte så många där men det var riktigt kul faktiskt. Igår återvände två gamla medlemmar från utlandet som gjorde det lite extra kul. Man blir bara så glad av att få sjunga och träffa folket igen. Jag kan inte säga att folket i kören är såna som jag umgås med privat. Men det kan ju vara trevliga ändå. Och anledningen till att det inte blivit att jag umgåtts med dem privat...ja, jag har ingen. Mer än att de kanske inte vill umgås med mig O.O

Nytt år och nya mål. Styrelsen har hittat eventuella sjungningar som kan bli aktuella. Och det verkar bli bra. Och en efterfrågan om ett gäst framträdande på Pearl of the Sounds vårkonsert har vi fått. Vilket kan bli spännande. Och sen så var det tal om nån körresa också nån gång i vår. Plus att vi ska få Stämpus-tröjor och många många fler medlemmar hoppas jag. The more the merrier :)

Ny repertoar eller nån nygammal, vilket bland annat innebär att jag ska lära mig att sjunga ba-ra-shi-ka i 12 takter, där varje takt innehåller 4 sådana (4/4 takt och sextondelar) dvs det blir 48 ba-ra-shi-kas i rad, 48 sextondelstakter och på samma ton medan en Andreas fnittrar åt mig för att jag ser dum ut när jag försöker hålla takten genom att nicka med huvudet. Det är tur att jag inte är ensam så man slipper se dum ut själv eller dö av syrebrist. Fast det är kanske bara jag som ser dum O.o

Inga kommentarer: