måndag, mars 31, 2008

En helg i körens och spexets tecken

Helgen börjades med en frisk vårsjungning på stan. Och mina kära små söta änglar kom och frös tillsammans med mig i vinden. Det var en bra uppslutning av kören och det var några som ville stanna och lyssna på oss. Så man får väl se det mer eller mindre som en succe =) Dock så mulnade det till och vinden tilltog en aning när det var dags att sjunga på det nyinvigda Rådhustorget. Och vi hade nog lite otur med vinden för det blev lite bieffekter av det nya vattenfontänen den lilla stunden vi stod.

Sen var det spex spex spex. Och förra årets DVD har kommit. Det är tur att man var så utklädd som man var för annars hade det ju varit pinsamt och se sig själv. Det var ju fortfarande lite pinsamt att se sig själv på TVn. Det är kanske sånt man växer ifrån lite när man blir äldre. Jag menar det finns ju så mycket annat pinsamt man har hittat på än att stå på scen och där är det ju meningen att man ska göra bort sig.

Jag har hjälp pysslarna i helgen. Det är som jag sa till F, jag är som en liten praoelev som springer runt lite och hjälper till lite överallt. Jag har varit med och sytt i snyggeriet, jag har varit med och förberret mat med sexet och jag har varit och målat med pyssel och papp.

Helgens resultat: EN snygg backdrop+ JÄTTEträningsvärk i rumpan.

(Fråga mig inte hur jag lyckas får träningsvärk i rumpan och inte armarna när jag målar men... jag lyckas ju med allt O.o)

Inga kommentarer: