tisdag, mars 06, 2007

14 grader i solen

Efter en kväll hos Lollo med the Daltons så var man ganska mör. Inte för att det var särskilt ansträngande men jag hade redan lite sömnbrist sen innan. Men jag ska inte klaga jag fick mat, det var himlans gott och det var trevligt sällskap. Och dessutom så fick jag se "Så ska det låta". Jag bryr mig inte att ni tycket att det är tantvarning på det och att det är så uppgjort. Jag tycker det är kul och de sjunger ju så otroligt bra (oftast). Jag är tydligen inte ensam för programmet brukar ligga bland de tre programmen med högst tittarsiffror, så det så.


Jag har varit på mitt första dop i helgen. Det var synd att jag satt så olyckligt som jag gjorde jag kanske skulle ha suttit bland barnen och hjälpt prästen med att hälla upp det "heliga" vattnet eller vad det nu heter. Jag är inte döpt. Men hur som helst så satt jag snett bakom Mattias (pappan) och sen när det var dags att resa sig upp stod en lång Bengt framför mig. Det var bara dömt att misslyckas. Men jag hörde iaf, och jag hörde prästen, bebis skrik (den andra bebisen som skulle döpas, vår bebis var så snäll och lugn) och Mattias som försökte sjunga. Han försökte bara under första, undrar varför? ^^ Efteråt bjöds det på mat och som ni vet så tackar jag aldrig nej till mat. Det blev smörgåstårta och gräddtårta. MUMS! Även om jag åt mycket där så var jag ganska hungrig när jag kom hem så jag åt då också. Jag skyller på att det tar på krafterna att åka tåg :D

Och inte var det nån vila efter dopet, och lika bra var det för då slapp jag vara ensam och hade en anledning att gå till Malin. Vid 20.00 bänkade ett mysigt gäng framför tv´n för "Andra chansen". Och det bjöds på vin och chips. Fråga mig inte hur men jag fick i mig bilar, popkorn, chips och gott och blandat. Jag måste sluta äta som jag gör, annars kommer jag vara stort som ett hus snart! Och Sanna gick vidare. WOHO! Efter lite mer vin så blev det:

Efter Malins så hamnade vi bland en massa fransmän. Jag var inte riktigt upplagt för en massa fransmän. Så jag tog mig hemmåt på mina vingliga ben. Lars-björn följde mig så jag kom hem ordenligt. Det är otroligt att jag alltid hittar dem. De som måste följa mig hem för att jag druckit för mycket :D.. Vadim, Andreas, Angelica, Anna, Jonas... Listan kan bli lång. Men denna gången kunde jag faktiskt gå själv.

Färre timmar sömn blev det och upp ska man till spexrep på söndan. Jag fattar inte att jag orkar. Men man får försöka vara positiv och då går allt. Man får låtsas vara pigg liksom så kanske man lyckas lura kroppen. Denna morgon vaknade jag till världens finaste väder. Solen sken genom köksfönstret och det värmde gott när man begav sig utåt. Bara det gjorde att man kände sig lite piggare. Är äntligen våren på väg?

Jag har absolut gjort allt annat än att plugga denna helgen. Och det kanske märks på tentan jag skrev igår. Men jag tyckte ändå inte att det kunde gått så dåligt. Jag svarade på alla frågorna och jag gjorde så gott jag kunde. Det är ju inte så att jag inte alls hade pluggat..lite har jag faktiskt. Men men vi får väl se hur det gick... kul hade jag i helgen iaf. Fast Jonas var inte hemma hela helgen så det var lite trist. Men han kom ju hem på söndan och då hoppades det upp och ner lite och sen var jag tvungen att börja bruka allvar och läsa lite. Han var ju hemma iaf :)

Inga kommentarer: