torsdag, mars 08, 2007

Mer jibberisch från LillEva

Börjar jag bli gammal och nojjig? Blir man typ inte det när man börjar närma sig runt 40 eller nåt liknande? Fast det är klart, även om jag fortfarande får visa leg när jag är på systemet så hade jag min 40 års kris när lillalillasyster börjarde skola och det var för 6 år sen.

Hur är man när man är söt? Jag får jämt höra att jag är såååå söt. Jag vill inte vara söt. Jag vill ju vara snygg :D Men det lär jag nog aldrig höra. "Söt" är nog ett ord folk använder när de inte kan komma på något bättre. Hmm, den tanken fick mig inte känna mig bättre till mods precis.
Kanske ska tänka på det. Jag säger jämt att min lillalillasyster är söt. Hon kanske inte heller tycker det är så roligt att vara söt. Fast hon är ju 12, hon kan inte vara något annat än söt.

Jag är lite irreterad över mig själv. Jag är ju med i spexet (för er som råkat missa det). Och jag lyckas inte tala tydligt och högt. Jag sväljer mina ord och till med Valter är bredvid mig hela tiden så hör inte han vad Jörgen säger för något. Men när vi kör temporep så blir jag tydligen jättetydlig och alla hör varenda ord jag säger. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kanske ska tänka temporep fast i ett långsammare tempo. Eh hmm ja, jag vet inte O.o

De dära 36 recepten. Det blev inga 36 recept. Dels så förstår jag. Jag menar det är bara att söka på alla möjliga sajter i cybervärlden så får man en massa nya recept om man vill det idag. Det kanske hade funkat bättre för så där 10 år sen.
Istället har jag och Martin startat en "matcirkel" (pensionärsvarning? Jaja, jag vet :D) eller vi har inte startat en men den har väl utvecklats till en sån tror jag. Jag vet inte vad jag ska kalla det för egentligen. Vi liksom bjuder varandra på hemlagat så där när vi har tid. Första gången bjöd han på tonfisksallad, sen bjöd jag på mammas vårrullar och risnudlar, och nu sist så bjöd han på järpliknande saker, spaghetti och tomatsås. Himmelskt gott. Jag slickar nästan tallriken varje gång. Men det kan jag inte säga till honom för då tror han att han är bäst. OCH det är han ju inte för det är jag ;) Nästa gång är det min tur. Undra vad jag ska bjuda på då. Om vi nu inte har tröttnat på det redan det vill säga. Bara bra för min del för det är ju min tur :P

Nej, nu får det räcka med jibberisch för idag.

1 kommentar:

Sara sa...

Hej, jag var på google och sökte på "jibberisch" och så hamnade jag här... eller nej, inte riktigt, men bra inlägg, känner igen mig i det där med söt.