torsdag, mars 15, 2007

Minneraderare

Kollade på en film igår som var ganska spännande. Tänk om man kunde göra så, radera bort minnen av människor i sitt liv som man vill glömma. Man kanske kan radera bort saker man gjort också. Fast det gjorde de inte filmen men det borde ju inte vara omöjligt om de lyckas radera bort en hel person.

Har jag saker eller personer som jag vill radera bort *funderar* Ja, kanske de här konstiga människorna som jag träffade i London. Personen som bara igonerar en fast man bodde under samma tak, eller personen som nässlade sig in i ens liv. Fast jag mår ju inte dåligt av det och det är ju inte så att jag går och tänker på det varje dag precis. Hmm..ska man radera bort alla jobbiga minnen från när man var liten? *funderar* Nej, jag tror inte det. Även om det har varit jobbiga stunder. Det är som Vicky skulle ha sagt:
"Det är de stunderna som har format dig till den underbara människa du är idag"
Då är motfrågan, hur hade jag varit om jag inte haft hemska minnen från min uppväxt? Hade jag varit helt odräglig nu i så fall? Hade jag varit ännu mer "LillEva" och gjort allt som alla ber mig om för det inte fanns något ont i världen? Ja, sånt går ju bara att spekulera kring.
Dagens slutsats är nog... Nej, det finns nog inte någon eller något jag skulle vilja radera och lyssna på Vicky. Hon är ju trots allt vuxen nu ;)

Inga kommentarer: