tisdag, mars 27, 2007

Vänner

Jonas menar att om är man flicka så borde man ha lite fler tjejkompisar än killkompisar. Jonas är väldigt rädd om mig. Han tror att pojkar bara vill utnyttja mig.
Kan inte killar och tjejer bara vara vänner?
Mitt argument är att jag har gått en teknisk utbildning och det svämmar inte över med flickor på den sidan direkt. Och de får tjejkompisar jag har alla flyttat. En till Malmö, en annan till Lund och en tredje till Göteborg. Den enda jag har kvar är Angelica och hon har flyttat till Ekeby. Det är inte så långt så det funkar. Min syster bor i Göteborg och min kusin också för den delen. Och inte bara mina tjejkompisar flyttar. Mina killkompisar flyttar också, till Malmö. Jag förstår inte varför alla ska flytta till Malmö. Vadim är så upptagen att man måste boka honom en månad innan. Andreas, han.. ja han är så snäll så han offrar sig väl för att träffa mig de få stunderna han kan undvara. Bengtsson.. Bengtsson är Bengtsson behöver jag säga mer. Jag har inte så många nära vänner. Men jag är glad över de få jag har. Bättre en fågel i handen än tio i skogen.

Jag försöker lära känna nya människor. Lite mer folk som bor i Helsingborg.
Jag har gått med i spexet och så har jag ju kören, men det tar tid att lära känna nya människor. Och jag anstränger mig verkligen att lära känna nya flickor, så jag inte "bara" har killkompisar. Men det går inte så bra. Flickor tycker att jag är konstig, tror inte de tycker om mig. Killar de är enkla. Oftast. Visst kan killar och flickor bara vara kompisar. Det är ingen som bryr sig om mig mer än som vän ändå.
vän subst. 1 kamrat, bekant, kompis, polare, förtrogen, bästis, lekkamrat; pojkvän, flickvän, hjärtevän, beundrare, friare; själsfrände,kollega 2 gynnare, beskyddare, sympatisör; anhängare, supporter, fan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har du ju mig :) Jag är flicka... oftast i alla fall.... hmm(?)

Anonym sa...

Man måste gå genom steg för att bli kompis med någon. Man bli inte bara bra kompisar direkt för att det är bara konstigt, tycker folk. Varför är människor så sega för att få kontakt med andra?