lördag, juli 28, 2007

Barn och giftermål

Det har varit en lång vecka. Systeryster är nu en gift kvinna. Mina föräldrar är barnvakt. Och syrran och mannen är på smekmånad.
Det är inte lätt att vara syster. Men men man får väl ta och ställa upp. Det är ju trots allt bara en gång i livet. Jag njöt inte mycket på bröllopet. Stressade mest tyckte jag. Men det blev nog bra trots allt. Jag hoppas att folket som var med hade skoj.
Man blev en erfarenhet rikare ändå. Och nästa gång så blir det bättre. Det är ju inte första och sista bröllopet man går på. Man börjar tydligen komma i den åldern då folk börjar stadga sig.

En sak med släktingar. De slutar aldrig undra när det är dags för en själv att gifta sig. De menar att jag blir ju inte yngre med åren. Och jag är ju snart 30! (Världen går under?) Och nu har till och med min yngre syster gått och gift sig före mig.

Jag säger som så. Visst jag vill gifta mig. Men inte just nu. Det passar inte.
Problemet är nog att jag har alltid förknippat giftermål med barn. Och jag har inte tid med barn just nu. Jag är för ego för det fortfarande. Visst, bara för att man får barn behöver det ju inte betyda att livet är över. Men hur man än vrider och vänder på det så stryps friheten. Jag vet att min biologiska klockar tickar iväg och jag vill inte vara 40 när jag får en liten. Men just nu passar det inte... men så småningom. En dag ska väl jag också bli vuxen :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade i alla fall jättetrevligt på bröllopet :-) dock blev det lite för mycket vin för min del mot slutet :-P