söndag, juli 08, 2007

Nu är sommaren här på riktigt

Det är en regnig sommar med en massa översvämningar på åkrar, vägar och källare.
Inte nog med att det är vägarbete på väg till jobb utan delar av vägen stängs av på grund av översvämningar och stora hål, och det blir köer till en förbannelse. Mer än vanligt. Häromdan så tog det mig 3 timmar att ta mig till jobb. Och inte nog med det, så kom min kollega in en kvart efter mig fast hon körde nästan en hel timme senare för att hon hade försovit sig. Hon valde verkligen rätt dag att försova sig på.

Men men nog med gnäll. Nu är sommaren här. Det är ingen sommar utan marknader. Först ut i år precis som alla år är Hörby. Vi hade tur med vädret tro det eller ej. Solen lyste med sin frånvaro men det var inget regn åtminstone. Det har regnat alla andra dagar men just denna dag så var det uppehåll. Man kan inte vara allt för kräsen. Det fyndades spel och strumpor. Det var ett bra tag jag köpte strumpor. Och när man är på jobb och stortån försöker rymma så är det nog dags för nya strumpor. Jag kan handla strumpor i en vanlig butik, men det är inte samma sak. Ja, jag vet att jag är konstig :P

Det blir nog inte lika många marknader i sommar. Och det blir inte nån årliga utflykt till Stenshuvud. Systeryster har valt att gifta sig just i den veckan då allt händer, bland annat Kiviksmarknad. Nu kanske ni tycker att jag är lite oflexibel och inte kan fixa båda. Men det är ganska svårt att vara på två ställen samtidigt. Det har inte gått de andra gångerna jag har försökt, så varför inte bespara sig den energin för att gå och bowla istället.

Inga kommentarer: