söndag, juli 29, 2007

Tick tock

Vi, tjejer har en biologiska klocka som tickar iväg med åren. Men killar har ju inte det. Vad är det som driver dem till att gifta sig, stadga sig och skaffa ungar? Om vi nu ska spinna vidare på det här med giftermål och barn.

Jag har en kompis. Han har precis köpt lägenhet, han har skaffat sig ett jobb som han trivs med och nyligen har han även hittat en flicka han kan tänka sig vara seriös med. Det är väl inte så konstigt. Precis som jag ska väl han också bli vuxen en dag. Men jag hade ju aldrig tänkt mig att det skulle vara så snart.
Jag försöker spela oberörd. Det är ju inte så att jag har nån ensamrätt på honom precis. Jag är jätteglad för hans skull, tro inget annat. Men sånt känns ju alltid lite, även om han bara är en vän. Han har ju trots allt hittat nån han tycker bättre om än mig. Är jag inte så där löjligt svartsjuk nu igen? ^^

Men jag kan inte sluta tänka om det är av en ren slump att han träffat en flicka som han tänker spinna vidare på eller om han vaknade en morgon och sa till sig själv: "Nej, nu får det fan vara nog med mitt drivande."?
Ok, nu ska jag inte gå för långt. Han har ju bara träffat en tjej. Han har inte sagt att han ska gifta sig och skaffa en massa ungar än. Men om en kille, som inte har haft något seriöst på många år, säger: "här är en tjej som jag vill satsa på". Så är det stort, eller?

Inga kommentarer: