måndag, juli 30, 2007

"Iiieee mannen!"

Första dan på jobb utan D. Vi saknar henne redan!
D, om du läser det här så kan jag berätta att jag förstört en sats på 13 ton idag! Eller det tog mig en hel veckan.. men den blev 99:ad idag. Men samtidigt så frisläppte jag tre satser idag.. visserligen så var en av dem en snabbis men men...tre är ändå tre, eller hur?
Jag är inte rädd för ugnen längre (lagom till sista veckan :P) och gulleponken gör sina dagliga besök på labbet.

Eva har blivit 2 kilon lättare. Jag vet inte om det är för allt stress eller för att jag har stått på benen mer än vanligt. Jag förstår varför driftarna vann stegtävlingen för några år sen. Men det är värt besväret. Jag har ett kul jobb. Det har varit festival. Och jag har fått träffa min flicka från Malmö. Det är konstigt att man inte tar mer tid för sina vänner. Och malmö är trots allt inte så långt bort. Men det är inte lätt. Hon är upptagen. Och jag är upptagen. Fast.. ja det är en debatt man bara kommer fram till att man bara ska ta sig tid helt enkelt.
Årets festival har varit en blandning av mys i sol och regn om vartannat. Den gemensamma nämnaren är den underbara livemusiken som strömmar ur högtalarna på torgen och goa vänner. (Om man hade varit lite längre hade man kanske kunnat se något också, men man är ju inte välsignad med några långa ben precis.) Jag fick mina chips och min langos. Bättre än så kunde det inte bli.

Inga kommentarer: