onsdag, maj 28, 2008

Kärt återseende

Igår morse så såg jag det söta paret pussas. Ett tag trodde jag faktiskt att det hade hänt något då jag inte hade sett dem på jättelänge plus att jag såg mannen med en stor resväska. Visst en stor resväska i dagens samhälle behöver inte betyda något tragiskt det kan ju vara så enkelt att han skulle åka iväg på en längre resa. Det värsta som hade hänt är ju att de hade gjort slut eller något. Detta är paret som får mig att tro på kärlek. Man blir så där varm inombords när man ser dem :) Slutsatsen som drogs efter gårdagen är att mannen numera jobbar på sydligare breddgrader.

Det var ett bra tag sen man skrev något här. En pingst har varit. Då den årliga räkmacketävlingen tog av stapeln. Och iår åstadkom jag med att trycka i mig sex hela mackor. Sex, det är den bra siffra :P Och årets vinnare... Emil. Ja, vem annars. Han är ju redan större än de flesta både på höjden och bredden. Det är inte så konstigt att han kunde trycka i sig.. ja hur många mackor det nu var. Efter ett tag så tappar man räkningen. Men jag måste säga att Sandras gubbe gjorde en bra insats för att vara hans första året.

Stämpus sista sittning och sjungning har varit. Min sista.. men även den sista med Staffan *snyft snyft* Är jag helt väck.. eller är jag bara knäpp? Men ledsen är jag iaf. Kören har varit en av mina ljuspunkter i livet. Hur dåligt humör jag än har varit kan det alltid botas med lite körsång. Sjungningen på rådhuset blev riktigt bra. Staffan är nöjd, jag är nöjd och alla som var där var nöjda. Eller så var det bara så att de inte vågade säga något annat för att inte såra våra känslor :P

Näst sista veckan på jobb. Det är lite sorgligt faktiskt. Tobbe blir snart pappa och Anki har lämnat oss för Danmark. Bettan är kvar, Anne är kvar och Lily är kvar. Det känns tryggt.

Och snart är det bröllop igen! Lillalillasyster kommer till helgen för att kränga sushi och köpa nya skor. Första gången lillalillasyster kommer hit utan mamma. Längtar tills den dan då hon kan åka hit själv och fortfarande vill hälsa på mig. Lillebror, han har ju inte varit här på år och dar. Är det inte en fest hos den ena så är det nåt annat på ett annat håll. Men trevligt ska vi ha det i helgen iaf :)

Inga kommentarer: