tisdag, januari 27, 2009

Vecka nr 2

Det här är min andra vecka som arbetslös, eller som det så fint heter mellan två jobb. Jag tyckte det var ganska fyndigt faktiskt när jag sa det första gången. Folk brukar fråga.. jaha när börjar du jobba då? Och jag svarar: "När jag har hittat ett :P Mellan två jobb, alltså mitt gamla och mitt framtida". Det är väl lite av en försvarsmekanism. Det är ganska deprimerande att vara arbetslös igen. Särskilt nu när det inte någon Bengtsson som jagar mig med blåslampa. Den där blåslampan kan gå mig på nerverna ibland. Men när han väl inte ringer så saknar man honom. Man vet inte vad man vill ha förrän man förlorat det? Nja, riktigt så är det väl inte. Bengtsson kommer ju alltid tillbaka och är jobbig snart igen. Han förtjänar lite semester och skidåkning. Jag menar inte många klarar av ett heltidsjobb och en arbetslös kompis :P

Så... Två veckor och jag går redan på väggarna. Det är nog lite av ett rekord tror jag. Sist blev jag inte så rastlös förrän efter 4 veckor ca. Men men min situation kanske förändras snart. Ska på två intervjuer på torsdag. Varför ska det alltid vara så? Att allt händer när något väl börjar hända. Men men jag ska inte klaga bättre att det händer något än ingenting alls. Så önska mig nu lycka till! :) Nu behöver jag verkligen ett jobb. Jag har för dyra intressen för att gå arbetslös. Min framtida söta lilla leksak sitter bara där på hyllan och väntar på att få följa med mig hem.

2 kommentarer:

SanSan sa...

Håller tummarna!

Anonym sa...

En intervju till alltså. Jag håller tummarna!!

Kram