tisdag, februari 10, 2009

Motivation

Både jag och min älskling är två boknördar. Jag vältrar mig ofta över deckare eller verklighetsbaserade böcker. Jonas dras till fakta eller serieböcker, såna som inte jag är så förtjust över men visst man kan ju trilla över ett Elvisalbum och läser några strippar ibland. Jonas råkade trilla in på killens blogg, killen som skrivit den boken han läser just nu, och sparat den som ett bokmärke. Jag läste det översta inlägget och sen var jag också fast. Nu längtar jag tills Jonas ska läsa ut boken så jag kan ta över. Jag vet inte hur jag ska beskriva det.. titta in på bloggen själv vet jag.
"Hej, jag heter Jonas. Jag är 30 år, bor i Malmö och gift med min underbara Hanna.

När jag föddes fick jag navelsträngen runt halsen. Det resulterade i 40 min utan syre - och en envis cp-skada.

Men jag är så mycket mer än mitt funktionshinder. Det är inte min fulla identitet!. Jag är make, vän, golfare, kaffeälskare, basist och livsnjutare mycket mer än cp!

Mitt enkla livsmotto är: Vem du än är och vilka förutsättningar du än har - lev livet fullt ut!"
-Jonas Helgesson

Inga kommentarer: