fredag, februari 20, 2009

Vilken vecka

Det har gått 7 dagar och det har hänt mer på dessa 7 dagar än den senaste månaden.

Körfest, en mycket trevlig tillställning där man skulle komma färggrann. Ni vet ju hur färggrann min garderob är. Där finns det bara en nyans mer eller mindre. Och den nyansen är svart. Jag har en favoritfärg till och det är rött. Så jag dök upp på festen i en röd tunika, svarta strumpbyxor och korta shorts. Och sen visade det sig att det skulle föreställa Indien-tema. Jag kan ju inte säga att jag prickade temat men det får duga. Maten slank ner och så gjorde drickan också. Gissa hur många gånger jag sprang på toa? Haha.. bara här hemma på förfesten som tre personer dök upp till sprang jag på toa tre gånger på den lilla timmen folket var här. Tala om liten blåsa.
Note to self: Ring inga fyllesamtal när du vet att ingen kommer att svara.

Alla hjärtans dag med min älskling spenderades hos min nya favoritkines på Söder och sen med våra kära vänner med en öl och Melodifestivalen. Haha.. pojkarna offrade sig och gick med på att kolla på Melodifestivalen bara för att jag ville det. Visst är de söta? ;) Jag har alltid tyckt alla hjärtans dag är lite överskattad. Visst det var trevligt i början när allting var nytt och man ville lägga lite mer krut i det hela. Men när åren går så och man blir äldre inser man att man inte behöver en speciell dag för att man ska ta hand om varandra. Vi tar hand om varandra varje dag.
Note to self: glöm allt och koncentrera dig på det som är viktigt.

Söndag, en runda till K-town för att hämta lillalilla syster för avresa till Gbg och systeryster. Det spenderades många timmar i en bil. Och när vi väl kom upp så var det bebis, bebis, bebis. Fast bebis är stor nu. Svinto och minisvinto kom över och vi umgicks och snackade en massa skit som bara flickor kan. Vilket tur att Svintos gubbe hängde med annars hade nog R gått och hängt sig eller något :) Vi gör det här alldeles för sällan. Vi har växt upp tillsammans och vi kommer alltid att hänga ihop. Jag älskar när vi ligger i sängen hela gänget och bara pratar. Om de stora och de små sakerna. Att bara vara tillsammans. Systeryster, hon har sina sidor, men vem har inte det. Hon tar konstiga beslut ibland, men det gör vi alla.
Note to self: även om du och systeryster har haft era toppar och dalar så älskar du henne av hela ditt hjärta.

Tisdag var det dags för avresa hem till K-town igen. Och ni vet ju hur det gick att hämta lillebror i Kållered. Fick med mig lillalilla syster hem till Helsingborg. Det har varit trevliga dagar med matlagning, träning, bio och snögubbsbyggning. Nu har hon åkt. 13.36 satte hon sig på tåget hem till mamma och pappa. Det är lite tomt här nu utan henne. Men min älskling kommer snart hem och kramar på mig.
Note to self: lillalillasyster är inte så liten längre.

Dessutom har jag fått tre negativa svar, tre olika tjänster, från ett och samma företag denna veckan. Hur många nej från ett företag orkar man ta innan man ger upp?
Note to self: skaffa mer arbetslivserfarenhet och kämpa vidare.

Inga kommentarer: