tisdag, februari 24, 2009

Pettssons

Pettsson fyllde 25 i söndes vilket firades med en litet kalas hemma hos honom på lördagen. Det sas att det skulle komma över 50 pers till hans lilla lägenhet. Vi var väl totalt 35 max när vi var som flest vilket jag blev väldigt glad över. Att trängas med för mycket människor på små områden är inte direkt min grej plus att toaletten hade typ varit upptagen jämt. Och med tanke på min lilla blåsa, ingen bra ekvation.

De lekte katapult med mig på luftmadrassen. Man blir förvånad över hur högt jag kommer när två grabbar hoppar på en luftmadrass med mig sittandes på den. Det verkar roa dem. Och mig. För det såg ju så roligt ut så vid varje tillfälle jag fick så hoppade jag också på madrassen för att se hur högt folk hoppade.

Hansson och jag diskutera reklamen med duvan som såg en cykel. Den reklamen finns faktiskt det är inte bara jag som hittar på eller hallucinerar. Och tydligen så var det reklam för Comviq inte för att jag kom ihåg det för det enda jag kom ihåg av den reklamen var en duva som går på ett torg och ser en cykel.



Sen försökte han övertala mig till att vara med på punschbingon som karsten ska anordna på villan till nästa helg. Eva+punsch=dålig ekvation. Vilket tur att jag redan är bortlovad till fredag nästa vecka. Jag tror jag vet hur det hade slutat annars, och det är inte helt knasigt om jag ser två grabbar på var sin sida av mig leda mig hem. Jag vet inte varför jag har fått den här punschstämpeln. Varje gång ordet punsch kommer på tal så får jag pikar. Konstigt :P

Det diskuterades om Voxtorp låg före eller efter Laholm på 24:an. Varför folk alltid lyfter mig. Hur det var att vara rökfri. Och hur det var att få återfall. Hur man var connected till Pettsson. Och vad man gör nu för tiden. Om man hade tagit sin examen eller ej.

Sen så kom jag in i en väldigt intressant diskussion med en ny vän. Jag vet att jag inte borde vara chockad. Jag menar det är ändå 2000-talet vi lever i. Och det är inte så att det är nytt. Många kineser som har mer än en fru. Man läser om det i tidningar om män som har mer än en partner och inte bara män utan kvinnor också. Men hon är nog den första i min umgänges krets som är så öppen med det. Men det är klart om man inte är öppen om det så är man otrogen enligt henne. Öppen med det i mening att hon är ärlig mot sin partner. Och så länge hon och han är ärliga så räknas det inte som otrohet. Hon har ändå valt allt leva med sin pojkvän, och han har valt att leva med henne. Hur det än är så är det till honom/henne hon/han går hem till när dagen är slut. Jag har inte riktigt vant mig vid tanken än. Hon verkar lycklig och så länge hon är det, who am I to judge? Låna pojkvännen fick jag göra iaf. Inte på det sättet era snuskisar. Han masserade min rygg och det var i ett rum fullt med folk och jag var fullt påklädd. Helt oskyldigt. Men aj, aj, aj. Jag var helt öm när jag vaknade dagen efter.

Medan jag låg där på magen på luftmadrassen och blev knådad så hände det tygligen lite saker i lägenheten som jag var totalt omedveten om. Det är lustigt hur saker och ting kan vändas upp och ner på några sekunder. Det ska tydligen ha skrikits, ruta utslagen och blod. Kan ha varit det som tog död på festen jag vet inte. Men en stund efter det gick jag och älsklingen för att sova i vår säng. Slutet gott allting gott.

Inga kommentarer: