måndag, februari 02, 2009

Pandor och stora klot

Det blev bara en intervju. Den ena blev avbokad och det blev den jag trodde minst på. Den som blev avbokad ska ombokas. Och jag hoppas snart. Hur som helst, så började mitt äventyr med en olycka på E6:an. Min vanliga otur ni vet. Inte jag alltså, utan det visade sig vara en lastbil som hade fått punka och ställt sig tvärs över hela vägen. Det resulterade att jag blev tio minuter försenad och det var lite jobbigt tyckte jag. Jag hade ändå planerat att vara där typ en halvtimme innan bokad tid. Jag vet att det är hårda tider. Många som går arbetslösa och har mer erfarenhet. Men om jag fortsätter tänka så kan jag ju lika gärna lägga mig på rygg och ge upp eller hur? Till min fördel är jag positiv, punktlig och charmig, eller det var vad Patrik sa iaf :P Vill man ha någon som är positiv och charmig på sin arbetsplats? Klart man vill! :) (Vad gör man inte för att inte köra sig själv rätt ner i skorna?) Punktlig var jag ju inte nu efter olyckan. Jag håller tummarna och de skulle återkomma i början av veckan.

Fredag, after work på Bishop. Ja, after work för de som har jobbat och ett bra tillfälle för mig att ta ett glas :P Lördag, inleddes med ett besök hos min nya favorit kines på söder. Mätta belåtna drog vi vidare till bowlingen. Som vanligt började jag starkt men det vände ungefär samtidigt som intaget av alkoholhaltiga drycker ökade. Och jag hamnade sist på prispallen, men det bjuder jag på. Nån ska ju vara sämst och det kan lika gärna vara jag :P Och mitt tröstpris - ett klämt lillfinger. Och igår kväll såg vi en film. Jag vet inte vad jag ska säga om den filmen. Tydligen hade den fått ganska många priser, eller nåt. Visst den var spännande, fri för tolkning. Och för det mesta så är det såna filmer jag föredrar. Det blir lite tråkigt med alla lättförutsägbara handlingar. Men igår ville jag nog bara ha något lättsmält. Donnie Darko var filmen och inte lättsmält.

Nej, nu ska jag få i mig lite frukost så jag orkar gå och träna sen. Inne på min fjärde vecka av "ledighet". Och kämpar vidare.

Inga kommentarer: