måndag, maj 28, 2007

Fest fest fest

Jonas brukar säga:
"Eva, ta det nu lugnt ikväll."

Och jag tänker:
"Är det fest så är det fest!"

Min bror säger:
"Eva, festerna du är på är inte roliga."

Jag förstår Jonas när han säger så. Jag menar jag är inte "liten" längre. Jag vet att man kan festa utan att supa huvudet av sig. Sen att man rycks med och kanske får i sig lite mer än vad man hade tänkt sig, det händer. Det är inget kul att plocka ihop mig på natten eller dagen efter det vet jag. Men jag kan faktiskt festa lagom också.
Jag förstår när lillebror säger att han inte tycker att det är roligt att vara med på festerna jag är på. Ett, jag är gammal enligt honom. Två, han känner ingen. Tre, han är lite för tuff för att kunna slappna av. Därför försöker jag inte tvinga min bror, eller någon annan heller för den delen, på en massa konstiga fester när han/de inte vill och jag försöker verkligen att inte dricka så mycket att jag inte kan gå hem själv. Men ibland behöver man det också. Slappna av, träffa nya människor och bara låta bli att vara så himlans duktig jämt och ständigt.

Här kommer lite bilder från köravslutningen i fredags. Som var supertrevlig med grillning och skönsång.

Inga kommentarer: