torsdag, maj 24, 2007

Jag, i ett nötskal

Jag har blivit erbjuden sommarjobb!

Men mitt lilla pucko till Eva sa att hon behövde lite betänketid. Han förstod mig och gav mig tid tills på måndag. Och visst det behövde jag för ett annat ställe erbjöd mig guld och gröna skogar. Så sen jag kom hem i tisdes efter lite vilsekörande och hela dagen igår har jag funderat så det har knakat.

Det andra stället erbjuder mig guld och gröna skogar. Det första stället är nog bäst för mig. Jag kommer att behöva köra varje dag. Men vad ska jag med en bil till om jag inte ska köra den? Och de här extra tusen lapparna jag får på det första stället kommer att gå till bensin. Pengafrågan kommer mer eller mindre att gå jämt ut.
På det första stället kommer jag att få pyssla med något nytt, och med tanke på det andra ställets hemlighetsmakeri så kommer jag inte att komma åt de avdelningarna jag vill ändå. Inte för att jag har jobbat så mycket på labb innan. Men på det andra stället kommer det innebära att göra mitt förra ex-jobb en gång till hela sommaren. Inte för att det inte var kul, man lär sig alltid något nytt. Man är aldrig fullärd. Särskilt inte nu när jag inte ens är klar med min utbildning. Men det känns som jag har sett det en gång innan och jag skulle vilja testa på något nytt. Och det är väl det studietiden är till för. Att utforska nya områden. *låter som jag försöker intala mig själv att jag valt rätt fortfarande*
Och dessutom avdelningarna jag pratar om är utvecklingssektionerna. Och det kommer jag inte åt på det första stället heller. Jag kan tänka mig att jobba på båda ställena det är inte det. Men vad vill jag göra i sommar?

Så kommer ex-jobbsfrågan. Visst på det andra stället hade den frågan varit löst. Men hade det varit godkänt då det inte ligger inom min inriktning. Så det är lite så där. Tänk om jag tar sommarjobbet men sen att jag inte kan göra ex-jobbet där. De kommer ju att bli jättesura. Så som de gnällde om att tid är pengar och allt. Visst tid är pengar det förstår jag med!
Och ex-jobb löser sig alltid, eller hur? Om inte på ett företag så kan man alltid hoppas att det finns något på institutionen, eller hur? Så igår kväll bestämde jag mig.

Men.. det finns alltid ett men!

"My" boss är på minismester med familjen. Så jag kan inte ringa förrän på måndag. Det är väl inte så mycket med det tänker ni. Det är ju lugnt nu. Du har bestämt dig och det är lugnt. Saken är den att inatt så drömde jag att han hade gett jobbet till någon annan. Så det slutar med att jag går ännu en sommar som arbetslös. Och nu har jag megaångest. Har inte kunnat sova ordentligt och det blir nog inte bättre förrän jag får tag på honom på måndagmorgon.

1 kommentar:

Nightabove sa...

Gumman, det fixar sig! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig välja men hur som helst har du helgen på dig att tänka på saken, eller hur? The best tip I can give you though, is that once you've made a choice, you should just stick to it and look toward the future from there. ;)